Toen ik het boek ontving voor het maken van deze recensie en de titel zag, dacht ik meteen: goede titel. De titel van het boek, 50 Tinten Nee, is erg leuk gevonden voor een boek dat beschrijft hoe een Product Owner op een effectieve manier aan stakeholdermanagement kan doen. Want dat is waar dit boek echt over gaat: stakeholdermanagement. Hoe kun je op een empathische en duidelijke manier nee zeggen tegen je stakeholders. En wel zodanig dat jouw Nee ook beklijft en dat de stakeholders jouw Nee begrijpen en met jouw Nee meegaan. In die zin gaat het boek eigenlijk, zoals Rob van Lanen in het voorwoord ook aangeeft, vooral ook over het ja zeggen en het ervoor zorgen dat je uiteindelijk de ruimte overhoudt om tegen die dingen die echt belangrijk en waardevol zijn voor jouw organisatie inderdaad ja te kunnen zeggen.

Titel boek: 50 Tinten Nee
Auteur: Robbin Schuurman en Willem Vermaak
Recensent: Ron van Vliet, Program Manager bij Tele2

Meer lezen?

Benieuwd naar het volledige artikel? Lees verder in de digitale Projectie.

Gepubliceerd in Blog,IPMA Blog
0 Reacties

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

©2019 IPMA Nederland platform projectmanagement

Neem contact op

Heb je een vraag aan IPMA? Stel je vraag hier direct!

Versturen

Log in met je gegevens

of    

Gegevens vergeten?

Create Account