- Wat zijn IPMA NL Bijeenkomsten?
- De waarde voor jou als inspirator van IPMA NL bijeenkomsten
- Het Triple Win motto
- Onze spelregels voor jou als inspirator:
- Wat doen wij
- De kosten en de vergoeding.
- Wat we van jou nodig hebben om je bijeenkomst te publiceren
- Check met de 4 i's
- Aanlevering Tekst
- En daarna..
- Vergeet niet er meer uit te halen
- FQA
Wat zijn IPMA NL Bijeenkomsten? #
Dat zijn bijeenkomsten die door leden van de community (waaronder jij) geïnitieerd worden. Elke deelnemer is lid van de community. Je hoeft dus als deelnemer geen lid te zijn van IPMA (dan mis je natuurlijk wel die waarde); iedereen is welkom.
IPMA NL Bijeenkomsten zijn in beginsel gratis; een uitzondering kan zijn dat we een vergoeding kunnen vragen voor de door ons goedgekeurde betaalde kosten van catering, zaalhuur en eventueel lesmateriaal waarvoor jij als inspirator extra kosten moet maken. Spreek jij vanuit een organisatie? Sponsorship van de catering en/of zaalhuur is welkom.
De waarde voor jou als inspirator van IPMA NL bijeenkomsten #
Als inspirator heb je de mogelijkheid om ons IPMA NL platform te gebruiken voor bijeenkomsten met jouw publiek: van face-2-face tot aan online en hybride bijeenkomsten. Aldus heb je de mogelijkheid om in verbinding te komen met jouw doelgroep bij ons.
Je motieven kunnen bijvoorbeeld zijn:
- Je wil je passie en je overtuiging uitdragen om de professie te helpen ontwikkelen.
- Je wil werken aan je naamsbekendheid (je vindbaarheid op het internet vergroten).
- Je wil als auteur je boek promoten.
- Je wil de collectieve competentie van je bedrijf etaleren (bijvoorbeeld om de aandacht van opdrachtgevers of potentiële werknemers te trekken).
- Je wil iets uitproberen (testen van een training).
- Je wil leads genereren (individuen laten proeven om de drempel te verlagen voor incompany opdrachten, je training of anderszins).
Het Triple Win motto #
IPMA NL helpt je bij de realisatie van jouw ambitie. Ons motto is dat als onze bezoekers en jij als inspirator winnen, dat IPMA dan ook wint in haar doelstelling om de professie van projectmanagement te ontwikkelen. Een triple win dus.
Onze spelregels voor jou als inspirator: #
We zijn een community en dat betekent wat spelregels om dat te laten werken:
- Centraal staat onze spelregel: deel je passie en je professie, dan is er ruimte voor promotie. Dit betekent onder meer dat in een bijeenkomst (en andere uitingen) je aan het eind ingetogen je waardepropositie mag promoten. Bij een geslaagde bijeenkomst zal elke deelnemer dat waarderen als er voor hun waarde toegevoegd is. Zo stellen we doorgaans het op prijs dat je jezelf presenteert met je passie in je professie en niet begint met legitimiteit (bijvoorbeeld : “senior met tig jaar ervaring en klanten als…”). Immers je Why (overtuiging) en je How (principes) verkoopt beter dan je What (je producten of je functie).
- Elk onderwerp wat ten dienste staat van de ontwikkeling van de projectmanagementprofessie is welkom.
- We volgen je energie en managen die niet. Je kiest in overleg met ons zelf datum, tijd en locatie. Heb je een idee? Dan zitten we je niet achter de broek aan om dat ook af te realiseren. Heb je een bijeenkomst bij ons aangekondigd, dan is dat natuurlijk anders: afspraak is afspraak.
- Deelnemers melden zich zelf aan op ons platform; jij als eerste (dan weten we dat het werkt).
- Overweeg je om de online sessie op te nemen? Dat kan alleen als dat expliciet met ons afgestemd is en vooraf in de aankondiging opgenomen is.
- Bijeenkomsten worden altijd geopend en afgesloten door een IPMA Lid (welkom). Bij fysieke bijeenkomsten bij jouw organisatie kunnen we dat samen doen.
- We ondersteunen je zolang we capaciteit hebben. Reageren we niet direct op je mail dan is het even druk bij ons. Bel dan!
Wat doen wij #
We doen het volgende voor jouw bijeenkomst:
- We publiceren de aankondiging van je bijeenkomst en zorgen voor de aanmelding op ons platform:
- Je bijeenkomst wordt gepubliceerd op onze site en wordt meegenomen in onze mailing (circa 8000 adresssen).
- Daarnaast besteden we aandacht in de sociale media.
- We adviseren je graag over hoe jij je steentje kan bijdragen in jouw communicatie over de bijeenkomst.
- We faciliteren de online/hybride bijeenkomst. De face-2-face indien nodig en capaciteit beschikbaar is.
- Desgewenst geven we (gevraagd/ongevraagd) didactisch advies om jou en de deelnemers de best mogelijke beleving te geven.
De kosten en de vergoeding. #
Geld en Communities werken niet goed samen. Communities worden gedreven door passie in de professie en niet door poen. We doen dit voor jou dus gratis. Net zoals jij als inspirator het gratis doet.
Noot: wel kan je aan het eind van een bijdrage (artikel, podcast, video) wijzen op een bijeenkomst, workshop, training van jou. Immers: na de Passie in de Professie is er ruimte voor de Promotie (3P regel).
Wat we van jou nodig hebben om je bijeenkomst te publiceren #
We hebben van je nodig:
- Een pakkende titel, die de aandacht trekt van je doelgroep.
- Een beschrijving waarin we de WaardeConnector kunnen zien.Velen vinden het moeilijk om niet vanuit de inhoud maar vanuit de behoefte van je doelgroep te denken.De WaardeConnectorZin helpt. Maak voor jou de volgende zin af: “Als …<doelpersoon> ….sta je voor de taak om…..en ondervind je de <hinder/pijn> van …..In deze bijeenkomst wordt dat <opgelost/verminderd> door ….Bovendien krijg je…..”De WaardeConnectorZin helpt je met het samenstellen van je beschrijving. Heb je een goede WaardeConnectorZin gemaakt, dan spreekt beschrijving je doelgroep aan met hun “pijn” en is de beschrijving doorgaans niet te kort. Hou het rustig tegen ons aan; we helpen je graag.
- Een tagline, de subtitel van je bijeenkomst.Denk aan de good old IPOD: 1000 muzieknummers op zak. Je wist meteen wat de waarde was van de IPOD.Als je de WaardeConnectorZin maakt, dan weet je de tagline te maken die de verwachting van de doelgroep over jouw bijeenkomst stuurt.
De tagline kan bijvoorbeeld verwijzen naar dat je alles weet van een methode, instrument tot aan inzicht in een vraagstuk waar nog geen pasklaar antwoord op is. - Je profiel
Deel met ons je naam en profielschets waarin je passie in je professie tot uiting komt.Tip: bewaar je promotie (functie, bedrijf) tot aan het einde en vermijd WC-Eend tekst (senior met tig jaar ervaring). Deel met ons ook je foto die je wilt gebruiken. Als je die niet aanlevert, dan gebruiken we je linkedin foto. We linken je naam altijd met je persoonlijke Linkedin pagina. Voor andere verwijzingen (zoals organisatie) kan je aangeven welke URL we moeten gebruiken.
- Afbeeldingen
Wij kiezen de afbeeldingen bij de tekst.Je mag een afbeelding helpen mee te kiezen op https://elements.envato.com/photos. Deel met ons de url van de afbeelding. Heb je zelf rechtenvrije afbeeldingen en zijn die van voldoende kwaliteit? Stuur die ons met een tekst die ons vrijwaart van inbreuken op auteursrecht.
- Input voor de kerngegevens.We hebben de volgende cursieve gegevens nodig. Neem contact op met ons om dit te helpen bepalen.-Voor Wie: Je doelgroep, bijvoorbeeld elke (project) professional, projectmanagers, etc.
-Spreker(s): Je voor/achternaam met eventuele titulatuur.
-Wanneer : Datum en dag: Woensdag 11 september 2024
-Hoe Laat: Kies start- en eindtijd.
-Waar: De locatie met routebeschrijving.
-Opmerkingen: Bijvoorbeeld “een bijeenkomst van de community xyz”
Check met de 4 i’s #
Check je bijeenkomst met de 4 i’s waar bezoekers naar kijken:
Inspiratie,
Interactie,
Inzicht en
Instrumenten.
Wellicht ga ze je niet allemaal raken, maar je voorkomt een teleurstelling als men verwacht concrete instrumenten te krijgen, terwijl jij je richt op Inzicht.
Aanlevering Tekst #
Heb je de tekst gemaakt? Probeer iemand te vinden die de tekst reflecteert, dan beperken we samen het aantal revisies.
Stuur je tekst en foto naar support@ipma.nl. SVP in 1 mail aanleveren; lever je een tweede versie aan? Dan weer alles meesturen, om juiste publicatie te borgen. In plaats van een email kan je ook dit formulier gebruiken
En daarna.. #
Na het aanleveren van het bovenstaande, laten we je zien hoe de de online bijeenkomstpagina werkt en hoe je daar jouw propositie kan en mag delen. Verder bespreken we de didactiek, technische en logistieke details. Daarnaast gaan wij mailen en de sociale media kietelen.
Vergeet niet er meer uit te halen #
Als deelnemers hun contactgegevens hebben gedeeld, dan staat het je vrij om achteraf individueel contact op te nemen. Doe dit wel AVG compliant. Advies: link met deelnemers via linkedin.
Collectief contact kan je opnemen via het forum van de bijeenkomst (als we dit bij de start geactiveerd hebben). Hand-outs kan je daar ook delen, maar wil je je content beschermd delen? Bijvoorbeeld niet downloadable en/of alleen aan de aanwezigen? Neem dan contact op.
Kijk ook eens naar onze Studio Diensten, om ook via andere media zichtbaar te zijn, een multimediale teaser of pleaser te maken voor je bijeenkomst of anderszins.
FQA #
- Moet het in het Nederlands?
Nee, het mag ook in het Engels. In dat geval bieden we je bijeenkomst ook bij IPMA World Events. - Wat als ik een eigen bijdrage (anders dan catering kosten e.d.) wil doorberekenen?
Na het delen van je Passie in de Professie is er ruimte voor Promotie. Heb je een artikel, video of podcast, dan kan je daarin verwijzen naar je bijeenkomst met een vergoeding. Wil je echter ook dat je bijeenkomst in de kijker staat bij ons in de Eventkalender en in onze mailings en social media, dan moet het gratis zijn (m.u.v. de eerder genoemde kosten die transparant en overtuigend zijn). Weet dat als je kosten voor je rekening neemt (zoals cateringkosten), dat we je ook vermelden als sponsor van de locatie en/of de inwendige mens. - Ik wil met mijn emailadres mijn leidinggevende en/of collega’s aanmelden voor een bijeenkomst. Kan dat?
Nee; communities bestaan uit persoonlijke interactie. Zij moeten zichzelf aanmelden. - We zijn locatiesponsor. We willen voor een bijeenkomst dat onze medewerkers en netwerk zich bij ons aanmelden. Kan dat?
Voor een fysieke bijeenkomst en voor sommige verenigingen (PMI, BPUG) kan in overleg besproken worden dat dezelfde online sessie van ons gebruikt wordt. - Ik wil een interactieve online bijeenkomst opnemen? Kan dat?
Nee, uiteraard kunnen we een webinar met een chat meteen uitzenden, maar een interactieve sessie opnemen geeft nakijkers geen energie. Overweeg om een videoclip in onze studio op te nemen met je boodschap. - Ik wil dat mijn hand-outs niet zomaar verspreid worden. Kan dat?
Je kan zelf in een forum (als we dat vooraf geactiveerd hebben) bestanden zoals een pdf delen. Wij doen dat niet. Wel kunnen we je handout alleen ingebed tonen aan de aanwezige deelnemers. Moeten we wel vooraf weten als we de aankondiging opstellen.